Top
Les 1: Om je middel hoepelen | Om je middel hoepelen in 6 lessen | De Hoepeljuf
fade
6354
post-template-default,single,single-post,postid-6354,single-format-video,mkd-core-1.1.1,woocommerce-no-js,wellspring-ver-1.8,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-down-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-search-dropdown,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Les 1: Om je middel hoepelen || Om je middel hoepelen in 6 lessen

Welkom bij de gratis online hoopdance cursus ‘Om je middel hoepelen in 6 lessen’. In deze korte online hoepelcursus leer ik je, zoals de naam al zegt, om je middel hoepelen. Ook wel waist hooping, taille hoepelen of buikhoepelen genoemd. In Les 1 leer ik je de basis van het om je middel hoepelen. In de volgende video’s breiden we steeds meer uit zodat je aan het einde van de 6 lessen de basis hebt geleerd om te dansen tijdens het om je middel hoepelen.

 

In Les 1 gaan we het hebben over:

–              De juiste hoepel

–              Lichaamshouding

–              Hoe je begint met hoepelen

–              Oefenen

 

De juiste hoepel voor om je middel hoepelen

 

Een open deur, maar je hebt een hoepel nodig voor om je middel hoepelen.

Ik ga er van uit dat je de juiste hoepel voor jou al hebt als je deze les volgt.

Heb je nog geen hoepel of twijfel je of het wel een goede hoepel voor je is? Ga dan naar de maathulp voor de juiste maat hoepel voor jou.

 

Laten we beginnen. 😊

 

Om je middel hoepelen begint bij je lichaamshouding

 

Je lichaamshouding is de basis om goed te kunnen hoepelen om je middel:

–              zet één voet voor de andere voet

–              houd je knieën licht gebogen

–              kantel je bekken naar voren

–              til je borst op

–              rol je schouders naar beneden

 

Zorg dat je rechtop staat, want als je naar voren buigt dan valt de hoepel naar beneden.

 

De eerste duw en de hoepelbeweging

 

Om te beginnen moet je de hoepel eerst een duw geven:

Zet de hoepel tegen je onderrug, in je taille of ter hoogte van je navel. Houd de hoepel dichtbij je middel vast met je ellebogen bij je lichaam Geef de hoepel vervolgens een krachtige en vlakke duw richting je navel.  Als je niet beweegt, dan moet de hoepel na de eerste duw al ongeveer 2 of 3 rondes blijven draaien.

 

Na de eerste duw begin je meteen met de hoepelbeweging. De hoepelbeweging is heen en weer van voor naar achter. Iedere keer dat de hoepel je buik raakt, duw je hem meteen met je buik naar voren. Je komt daardoor in een ritme van met je buik tegen de hoepel duwen. Hou dat ritme vast om de hoepel hoog te houden.

 

Welke voet je voor zet, hangt af van welke kant je hoepel op draait. Ik hoepel naar links, dus ik zet mijn linkervoet voor. Hoepel jij naar rechts? Zet dan je rechtervoet voor.

Je kunt ook hoepelen met je voeten naast elkaar. Zet ze dan op ongeveer schouderbreedte. De hoepelbeweging wordt nu heen en weer van links naar rechts. Iedere keer dat de hoepel je zij raakt, duw je hem naar opzij. Je komt nu in een ritme van om en om met je beide zijkanten tegen de hoepel duwen.

 

Blijf oefenen

 

Leren hoepelen om je middel is vooral een kwestie van oefenen. Oefen regelmatig zodat je lichaam sterker wordt. Dan houd je het hoepelen steeds langer vol.

 

In de volgende les leer ik je de hoepel redden als hij naar beneden valt.
Ga naar Les 2: De hoepel redden (3 manieren) || Om je middel hoepelen in 6 lessen

 

Dankjewel voor het kijken en tot dan!

 

Hoe ging het om je middel hoepelen bij jou? Lukt het al of heb je nog ergens moeite mee? Laat het me weten, ik help je graag! 😊 Laat een reactie achter onderaan dit artikel of stuur me een mail.

Post a Comment